A főépítész szerint a fórumon a generáltervező és a településtervező minden felmerült kérdésre választ adott. A tervezési folyamat még a 2020–2024 közötti önkormányzati ciklusban indult el.
Főbb fejlesztések és fakivágások
A hivatal tájékoztatása kiemelte, hogy a tervezés során részletes favizsgálat történt, melynek célja az egészséges, nagy lombkoronájú fák megtartása volt. A terv gondoskodik a kivágandó fák pótlásáról, és a projekt keretében más fakivágás nem tervezett az állomások környékén.
Alsógöd állomás:
- A Mikszáth Kálmán utcában a lakóházak felé eső zöld sáv nem csökken, az útfelület csak a vasúti oldalon szélesedik.
- Két új, összesen 40 kerékpár befogadására alkalmas B+R tároló épül a Mikszáth utcában.
- A forgalmi szempontból is érintett Beck Ö. Fülöp téri buszmegállót az útügyi szabványoknak megfelelően tervezték meg, ide kerül át a Mógor üzletház mellől a megálló, a másik oldali megálló felújításra kerül.
Felsőgöd állomás:
- A régi kerékpártárolók helyett összesen 200 férőhelynyi új, fedett kerékpártároló épül, elosztva az állomás mindkét oldalán.

Több parkoló, meglévő MÁV-fejlesztések
A tervek szerint minden érintett helyszínen több új parkolóhely létesül, mint amennyi jelenleg a „vadparkolás” keretében rendelkezésre áll. Emellett mindenhol betervezésre kerültek a mozgássérült parkolók is.
A fórumon felmerült a mosdók felújítása is, amely azonban külön MÁV-projekt, és Göd állomáson jelenleg is folyamatban van.
A főépítész hangsúlyozta, hogy bár a tervek készen állnak, a fejlesztési projekt megvalósítása a jövőbeli források rendelkezésre állásától függ majd.
