A korábbi gyakorlat szerint a fedélzeten történő pótdíjfizetés alacsonyabb összegű volt, mint az utólagos, csekken történő befizetés. A különbséget az indokolta, hogy korábban kevesebb önkiszolgáló jegyvásárlási lehetőség állt rendelkezésre. Az új tarifarendszer bevezetésével azonban az utazás nemcsak olcsóbbá, hanem kényelmesebbé is vált: a jegyek és bérletek már mobilalkalmazáson keresztül is megvásárolhatók – közölte a MÁV.
A MÁV-csoport közlése szerint a jegyelővételi zónába bevont vonalszakaszok a következők:
- 1-es vonal: Déli/Keleti pu. – Győr
- 2-es vonal: Nyugati pu./Rákos – Esztergom
- 30a vonal: Déli pu./Kőbánya-Kispest – Székesfehérvár
- 40a vonal: Déli pu. – Pusztaszabolcs
- 70-es vonal: Nyugati pu. – Vác – Szob
- 71-es vonal: Nyugati pu. – Veresegyház – Vác
- 80a vonal: Keleti pu. – Hatvan
- 100a vonal: Nyugati pu. – Szolnok
- 120a vonal: Keleti pu. – Nagykáta
- 142-es vonal: Nyugati pu. – Pestszentimre
A vasúttársaság közlése szerint a jegyváltás online, a MÁV és MÁV+ applikációkon, valamint a jegy.mav.hu oldalon is elérhető. Az állomásokon és megállóhelyeken 375 jegykiadó automata működik, amelyek a nap 24 órájában biztosítják a jegyvásárlás lehetőségét.
A pótdíj összege egységesen 25 ezer forint, függetlenül attól, hogy az utas a vonaton vagy 30 napon belül utólag rendezi azt.
A 30 napon túli pótdíjfizetés összege 50 ezer forint. Amennyiben az utas rendelkezik érvényes bérlettel, de azt nem tudja bemutatni, a pótdíj utólagos bemutatással 2600 forint.
A MÁV közlése szerint a szabálytalan utazások aránya jelentősen csökkent: jelenleg 200 utasból mindössze egy utazik jegy vagy bérlet nélkül. Az utasok több mint fele már az önkiszolgáló csatornákat választja, és egyre többen térnek át a vármegye- és országbérletekre.
Fotónk AI-jal készült.