Hegyi Zsolt elrettentő példát is hozott az ilyen vasúti balesetekre. A gödi tragédiát idézte fel.
2023 novemberében a gödi vasúti átjáróban nagyon súlyos baleset történt, amelyben – a szabályok be nem tartása következtében és a körülmények szerencsétlen összejátszása folytán – egy idős házaspár vesztette életét.
Az RTL Híradójának akkori beszámolója szerint a mozdony vezetője már 300 méterrel az átjáró előtt elkezdett vészfékezni, de hiába, mert a 120-szal robogó szerelvény még legalább ugyanennyi méteren keresztül tolta maga előtt az autót, mielőtt meg tudott volna állni. Az idős párnak esélye sem volt a túlélésre.
Információik szerint az idős férfi nem tudta a sötétben, hogy merre kell kihajtani, emiatt pánikba esett és lefulladt a kocsija. Bár próbálta újraindítani az autót, de nem járt sikerrel.
Hegyi Zsolt most hozzátette: bár 16 éve nem történt baleset a vasút hibájából vasúti átjáróban, a közös felelősség mégis azt mondatja, hogy erre a vasúttársaság is időről időre újra és újra figyelmeztessen.
“Minden vonat elején dolgozik egy mozdonyvezető kollégám, akik édesapák vagy akár édesanyák is lehetnek”. A baleset mindenkinek fáj, fáj a sérülteknek, az áldozatok hozzátartozóinak, az utasoknak, és természetesen a mozdonyvezetőknek – fogalmazott a vezérigazgató, hangsúlyozva: a balesetek megelőzhetők, a felelősség közös, “tegye hozzá mindenki a maga részét”.
A videóban Bartal Tamás, az Építési és Közlekedési Minisztérium közbeszerzésekért, társaságfelügyeletért és vagyongazdálkodásért felelős helyettes államtitkára, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. igazgatóságának elnöke elmondta, hogy egy 120 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedő tehervonat fékútja egy kilométer, de akár egy személyvonat is legalább 700 méteres fékúttal számol ahhoz, hogy meg tudjon állni.