Magyarországon probléma a Eurowings, a Ryanair, a Turkish Airlines és a Wizz Air járatait érinti – írja az Infostart. A Wizz Air közben azt közölte, hogy
az üzemszünet ideje alatt minden utas számára ingyenes a repülőtéri utasfelvétel.
Több légitársaság megkezdte az utasfelvétel manuális elvégzését, ami sokkal lassabb folyamat, mint az elektronikus, így hosszabb sorbanállás várható.
A Budapest Airport a földi kiszolgáló vállalatoktól kapott információk alapján hangosbemondás útján tájékoztatja az utasokat, a helyszínen várakozóknak vizet biztosít.
A Budapest Airport arra kéri az induló utasokat, ha rendelkeznek vonalkóddal vagy QR-kóddal ellátott beszállókártyával, illetve elvégezték a poggyászfeladást, vagy csak kézipoggyásszal utaznak, közvetlenül a 2A terminálra lépjenek be, és menjenek az utasbiztonsági ellenőrzéséhez. A további torlódások elkerülése érdekében azt is kérik, hogy az utasok kísérő nélkül lépjenek be a terminálépületbe.
Az Infostart egyik olvasója épp Amszterdamból érkezett Budapestre péntek reggel. A KLM járatára történő beszállás közepén jött a rendszerleállás. Az addig már becsekkolt utasok simán feljutottak a gépre, a többiek check-in-folyamatát kis tanakodás után kézzel oldották meg. A gép nagyjából egy órás késéssel szállt fel, de a járatot a stewardessek takarították ki, mert a reptéren a ki-be léptetés és átvilágítás gondjai miatt a takarítószemélyzetet nem tudták felengedni a gépre. Ugyanilyen technikai okból catering sem volt a gépen a beszámoló szerint. Ferihegyen a mobiltelefonjukba mélyedve várakozó tömeget látott a történtekről beszámoló utas.