Elmeszelték a vác-szödligeti Duna-hidat is

Környezetvédelmi szempontok győztek a váci Duna-hidak ügyében .

Göd és a szomszédos Sződliget térségében a tervezett váci Duna-híd elutasítása a környezeti szempontok előtérbe kerülését jelenti. Bár a híd megépítése sokak számára a közlekedés megkönnyítését és a gazdasági fellendülést jelentette volna, Pest vármegye főispánjának hivatala a környezetvédelmi aggályokra hivatkozva nem adta meg az engedélyt a Vác és Sződliget közötti nyomvonalra sem.

Mint ismert, három lehetséges nyomvonalat vizsgáltak meg a tervezett Duna-hídhoz. Az északi nyomvonal Vác északi részén épült volna meg a híd, az M2-ről indulva északról kerülve Vácot, majd Tahitótfalutól északra érkezett volna meg, bekötve a Tildy Zoltán hídba. A középső nyomvonal délről érte volna el Vácot, az M2 forgalmát Márialigeten és Derecskén átvezetve a Duna fő ágához.

Gödhöz közel

A déli nyomvonal, amely Gödöt és Sződligetet érintette volna leginkább, az M2 sződligeti csomópontjáról indulva vezetett volna át a Dunán, Tahitótfalut keletről megkerülve, és szintén északról kötötte volna be a forgalmat a Tildy Zoltán hídba.

Azonban a Pest megyei kormányhivatal mindhárom nyomvonal környezetvédelmi engedélyét elutasította – írja a budapestkornyeke.hu. A Vác és Sződliget közötti (déli) tervet a surányi vízbázis védelmének kiemelt fontossága miatt vetették el.

Szentendrei-sziget

A Szentendrei-sziget lakói körében ugyanis komoly ellenállás alakult ki a híd terveivel szemben. Korábban Sajtos Sándor, Tahitótfalu polgármestere arról beszélt, hogy korábban vízbázisvédelmi szempontok miatt kerékpárút építésére sem kaptak engedélyt a térségben.

Ahelyett, hogy egy költséges és környezetkárosító híd épülne, sok helyi lakos és polgármester a kompközlekedés rendbetételét tartaná a leginkább üdvözítő megoldásnak a szigetlakók közlekedési gondjaira. Bár a kompokat jelenleg állami támogatás tartja fenn, a szolgáltatás színvonala és árai sokak szerint nem megfelelőek. Egyes vélemények szerint a hídra szánt pénzből akár száz évre is meg lehetne oldani a kompok és révek korszerű üzemeltetését.

Göd szempontjából a híd elutasítása, különösen a déli nyomvonalé, azt jelenti, hogy a közvetlen dunai átkelés egyelőre nem valósul meg.