Albérleti hozzájárulást kaphatnak a Pest vármegyei rendvédelmi dolgozók

Új lakhatási támogatást vezet be a kormány a fővárosban és Pest vármegyében szolgálatot teljesítő rendvédelmi dolgozók számára. A Kormányrendelet-tervezet célja, hogy anyagilag hozzájáruljon a megélhetési és bérleti költségekhez, ezzel segítve a rendfenntartásban közreműködők megtartását és megfelelő létszámának biztosítását.

Göd és a környező települések, tekintve Pest vármegyei elhelyezkedésüket és Budapest közelségét, különösen érintettek az emelkedő lakhatási költségekben, ezért a helyi rendőri és rendvédelmi erők állományát közvetlenül érintheti a változás – írja az Infostart.

Főbb szabályok és a jogosultság köre

A juttatás béren kívüli támogatásként, lakásbérleti vagy albérleti díjra használható fel, és 2026. januártól lesz igényelhető.

A támogatásra jogosult lehet minden, fővárosi vagy Pest vármegyei illetékességű rendvédelmi szervnél szolgálatot teljesítő:

  • Hivatásos rendőr
  • Határvadász
  • Rendvédelmi igazgatási alkalmazott

Feltételek és kizáró okok

A támogatás igényléséhez érvényes, ügyvéd vagy közjegyző által hitelesített lakásbérleti szerződéssel kell rendelkezni. A támogatás összegének folyósítása éves keretösszeg alapján, havonta egyenlő részletekben történik, de nem haladhatja meg a tényleges bérleti díj összegét.

A támogatásból azonban kizárják azt a rendvédelmi dolgozót, aki többek között:

  • Budapest vagy Pest vármegye illetékességi területén lakástulajdonnal vagy lakáshasználati joggal rendelkezik.
  • Belügyi lakást bérel vagy egyéb lakáscélú juttatásban részesül.
  • Saját közeli rokonától bérel lakást

A kormányrendelet 2025. december 1-jén lép hatályba. A szabályozás hivatalos indoka a magas lakhatási költségek kompenzálása, ezzel is erősítve a rend fenntartásában közreműködők motivációját.