Kedden, április 16-án talajmechanikai vizsgálatokat végeznek a tervezett nyomvonalakon. Ez azt jelenti, hogy a József Attila sétány környezetében, a Duna-parti nagy játszótér mellett egy CPT szondával dolgoznak. Ennek célja a váci Duna-híd egyik tervezett nyomvonalához kapcsolódó talajfizikai paraméterek felmérése a döntéselőkészítő tanulmány és környezeti hatástanulmány készítéséhez.
A vizsgálat során egy szondafejet küldenek le a talajba, mely különböző értékeket mér és rögzít. A munkálatot követően a korábban kiemelt talajt és gyeptéglát eredeti helyére helyezik vissza. A munkavégzés előreláthatólag 1 munkaórát igényel – írják a városi tájékoztatóban.
Két éve a Váci Hírnökben arról számoltak be, hogy a helyi vezetés nem érte egyet a jelenleg ismert nyomvonallal. Állítólag nem a híddal van bajuk, hanem, ahová építeni tervezik. Túlságosan nagy forgalmat generálna az egyik városrészen, ráadásul védett műemlékek közvetlen közelébe vinné a forgalmat.
A Magyar Építők 2021-ben a műszaki adatokat is közölte. A lényeg, hogy a Duna főágán – ez a Vác térségben futó baloldali ág – várhatóan, az átkelés helyétől függően, minimum 600 méter szerkezeti hosszúságú és a hajózási paramétereknek megfelelő, minimálisan 120-180 méteres nyílásokkal épített hídszerkezet épülhetne.
A Budapestkörnyéke pedig már 5 éve bemutatta azt a petíciót, amely a híd megépítése mellett érvelt. Ebben úgy fogalmaztak “Mi, a Dunakanyar mindkét oldalán és a Szentendrei-szigeten élő állampolgárok kinyilvánítjuk, hogy kérjük, sőt követeljük az évtizedek óta tervezett és a mai napig halogatott új Duna-híd megépítését Vác és Tahitótfalu térségében.” Akkor 10 éven belüli építést szorgalmaztak, amelyből 5 év már eltelt.
Fotónkon az esztergomi Duna-híd látható.