A túl korai okostelefon- és a közösségimédia-használat fizikailag megváltoztatja a gyerekek agyszerkezetét, az idegsejtek közötti kötések kialakulását. A képernyőhasználat roncsolja a gyermekek nyelvi, írás-olvasási, tanulási és memóriakészségeit támogató agyi fehérállományi pályák szerkezetét – a többi között erről is beszélt Pöltl Ákos a Búzaszem iskolában.
A résztvevők megismerkedhettek a digitális autizmus fogalmával is, s azzal, hogy a több képernyőidő egyértelműen rombolja a gyermekek problémamegoldási, kommunikációs és szövegértési fejlődését, vagyis az elülső lebenyének szerkezetét.
A szakember szerint a szülő a dopaminnal verseng, amikor az okostelefonok, személyes képernyők, digitális játékok ellen próbál fellépni, s a dopaminnal szemben mindig veszíteni fog. Ezt a világot ugyanis pszichológusokkal, viselkedési szakértőkkel tervezték meg úgy, hogy a gyermeket minél jobban beszippantsa.
Erre egyetlen válasz van: nem szabad ezeket az eszközöket beengedni a gyerekek életébe. Nem tiltásról van szó, hanem arról, hogy a helyébe teszünk sok minden mást, családi kapcsolatokat, mozgást, együttlétet. Másodszor pedig a digitális világ a felnőtteknek szükséges, a gyerekeknek nem, a személyes képernyők ártanak nekik.
Egyértelműen szülői felelősség, hogy ne adjunk tehát általános iskolás gyerekek kezébe személyes képernyőket
– számolt be az előadásról az iskola alapítója, Horváth Szilárd a Gödi Körkép cikke szerint.